New track from Swedish rapper Promoe - 'Den Ljusnande FRAmtid' prod by Astma & Rocwell (Track in Swedish)


(Text in Swedish)

FRA - idag tre bokstäver på mångas läppar, av många uttalade med avsmak och ilska. Av andra med uppgivenhet.. Antagligen var det bl a därför majoriteten inte blev tillfrågad när FRA-lagen klubbades igenom, knappt utan debatt, där - innan riksdagens sommaruppehåll – och, lägligt nog, under fotbolls-em. Sista ordet är dock inte sagt. Vi kommer fortsätta skriva, sjunga, protestera, demonstrera och debattera mot övervakningssamhället. (Orättfärdiga) lagar är till för att rivas upp! Här är mitt inlägg i debatten, och även en försmak av mitt första album på modersmålet.

Teckningen är gjord av Johanna Ritscher (www.johannaritscher.com) och är tagen från nästa nummer av Gringo (nr 4) som kommer 14/8 (www.gringo.se). Time Will Tell har gjort layouten (www.timewilltell.se).

Kolla också in www.looptrooprockers.com, www.myspace.com/promoe, www.myspace.com/astmabeats och www.myspace.com/michelrocwell.

DOWNLOADE HERE: www.zshare.net/audio/169321016187dac2/

--

Den Ljusnade FRAmtid

(Text och vokaler Promoe, musik och produktion Astma & Rocwell)

skydda mig från mina tankar

jag sa skydda mig från mina tankar

snälla skydda mig från mina tankar

jag har haft den här gnagande känslan

ända sen gud skapade mänskan

att jag inte kan klara mig ensam

eller ens ta hand om mig själv fan

va skönt att det finns nån som begränsar

att det finns nån som talar om vad jag ska tänka

nån som står upp bland slöddret o vågar rensa

upp det är ändå inte mig de vill fängsla

storebror ger mig en jättekram

jag tycker att det låter jättebra

det är väl jättefint att han ser efter oss

fra fra fra fra

länge leve sjung hipp hipp hurra

här ni kan få mitt dna

mer makt åt pku o fra

fra fra fra fra

vart är du på väg min lille gosse

har du rent mjöl uti din påse

en ren rutinkoll men trots det låt se

vi får se kom hit nu

vart är du på väg min lille gosse

har du rent blod uti din påse

vi gör skillnad på folk o folk vi måste

vi måste men

har ni nåt att dölja va

annars är ni bara löjliga

terrorismen utvecklas säkerheten måste följa med

och förfölja mig

storebror ger mig en jättekram

jag tycker att det låter jättebra

det är väl jättefint att han ser efter oss

fra fra fra fra

länge leve sjung hipp hipp hurra

här ni kan få mitt dna

mer makt åt pku o fra

fra fra fra fra

skydda mig från mina tankar

jag sa skydda mig från mina tankar

snälla skydda mig från mina tankar

snälla registrera mig

jag är farlig för mig själv arrestera mig

och för rikets säkerhet skickar flera mails

var o varannan dag massa propaganda ja

men det är ingen större hemlighet

vad vi tycker om ert system lika bra ni vet

att första bästa chansen vi får då smäller det

den går: fra fra fra fra fra fra

storebror ger mig en jättekram

jag tycker att det låter jättebra

det är väl jättefint att han ser efter oss

fra fra fra fra

länge leve sjung hipp hipp hurra

här ni kan få mitt dna

mer makt åt pku o fra

fra fra fra fra

fredrik reinfeldt tomas bodström

ingen som vågar simma motströms

maud olofssons o säpos våtdröm

fra fra fra fra

partipiskan hör hur den viner

det är det bästa för sverige i tiden

snabbt som fan införs chockdoktrinen

FRA - måt - marsch!


// Promoe

No comments: